Тоҷикистони соҳибистиқлол имрӯз дар ҷомеаи ҷаҳонӣ ҳамчун давлати ҳуқуқбунёд, дунявӣ ва демократӣ шинохта шудааст ва ин амал аз ҳар як шаҳрванди соҳибҳуқуқи кишвар тақозо менамояд, ки сатҳи маърифат ва фарҳанги сиёсии худро афзун намоянд. Дар воқеъ, имрӯз маърифати сиёсии шаҳрвандон боло рафтааст, ки инро мо дар хаёти харруза аллакай мушоҳида карда истодаем.

Чоизи зикр аст, ки замоне баъд аз манъи фаъолияти ҲНИ, раҳбари он Муҳиддин Кабирӣ ба кишварҳои кафили Созишномаи сулҳи байни тоҷикон муроҷиъат кард ва аз онҳо даъват намуд ба қарорҳое, ки дар ин робита аз тарафи Пешвои миллат, мухтарам Эмомали Рахмон бароварда мешаванд, дахолат кунанд ва ба нигоҳ доштани сулҳу оромӣ дар кишвар мусоидат намоянд. ҲНИ он вақт таъкид мекард, ки таъқибу маҳдудкунии фаъолияти ин ҳизб метавонад сатҳи ифротгароии мардумро боло барад ва амнияти Осиёи Марказиро зери хатар гузорад. Аввал ин ки баста шудани фаъолияти ин азхоб на танхо карори сарвари давлат аст, дуюм ин ки Точикистон давлати демократи мебошад, яъне хокимият дар дасти халк. Мардум озод хастанд ва миёни эшон озодии баён хукмрони мекунад. Аз ин чост, ки ин карори таоми мардум ва Суди Олии Точикистон аст. Дар хакикат фаъолияти чунин як ташкилоте, ки терористи эътироф шудааст ба халк зарар ва ба мардум халал ворид мекунад.

 Муҳиддин Кабирӣ бо тахдид баён доштааст, ки макомоти давлати ба корҳои сиёсие даст зада истодаанд ва намеандешанд, ки охираш бо бади анҷом меёбад. Бо ибрози ин фикраш Кабирӣ руи рост тарафи мо тахдид карда истодааст. Инчунин тӯҳмат зада истодааст, ки хазорон аз набудани волоияти конун гуё аз давлат фирор карда истодаанд. Ин баръакс аст, Кабирӣ инро ту низ медонӣ, ки замоне Асосгузори сулху вахдат- Пешвои миллат, Эмомали Раҳмон барои фирориёни чанги бародаркушро ба ватан баргардонидан, борхо чони хешро ба хатар гузошт, то эшон дар миллати худ дар зодгохи азизи худ, зиндагии арзанда дошта бошанд. Устоди тухматчиён шудаед, куллатон, ки чанде пеш ходисаи куштори сайёхонро ба ДОИШ бало монда будед, акнун ба фикрам тирро ба хадаф расонида натавонистед, ки инро чониби макомотхои давлати хавола додед. Шояд шумо шунидаед, ин ходисаро, ки кадом чониб содир намудааст, мо бошем дидем бо ду чашми сар, ки шогирдони "вафодор"- шумо бо амри бевоситаатон ба ин амали нангин даст задаанд.

Ин суханон дар назди хама як худсафедкуниро мемонад ва бояд қайд намуд, ки ин худсафедкунии Кабирӣ ягон асосе надорад. Чунки он намояндагони ҳизб, ки тибқи қонунҳои амалкунанда ба ҳабс гирифта шудаанд, бевосита дар асоси факту далелҳои раднопазир гуноҳашон исбот гардида, дар ҳодисаҳои рӯй дода, исён катлу куштор ва ё табадуллоти давлати даст доранд. Зеро аъзоёни фаъоли ҲНИ, мақсад дошт, ки тавассути ин хама амалиётхои чанги аз чумла табаддулоти давлатӣ сулҳу суботи ҷомеаро аз байн бурда, Ваҳдати миллиро поймол созад ва хушбахтона ин амали нангин ба бахти миллати тоҷик ба нокомӣ дучор гардид.

Аз ин хотир ҳодисаи охир барои сабук намудани ҲНИ як баҳонае набуда, балки сифати ҳақиқии ҳизби мазкурро барои аҳли ҷомеа равшантар месозад. Бинобар ин, кушишҳои Кабирӣ дар бораи ба ҷараёнҳои ифротгаро ва экстремистӣ ҳеҷ муносибат надоштани ҲНИ кушишҳои беҳуда буда, беҳтараш ӯро лозим аст, ки ба гуноҳи ҳизбу пайравонаш иқрор шавад ва ин беҳтарин ва ягона роҳи дурустест, ки бояд ӯ интихоб намояд.

Шамшод Алиев,

мудири кафедраи автомобил ва идоракунии нақлиёт