Истиқлолияти давлатӣ, Сулҳу Ваҳдат барои мо тоҷикону тоҷикистониён бо мушкилоти зиёде муяссар гардид. Ба ҳаминанаш ҳам шукр, ки ба даст омад. Имрӯз мардуми мо озод аст дар осмони софу беғубор зиндагии осуда дорад. Аммо ин ҳама дастовардҳои ҳаёти оромонаи моро бархе чашми дидан намекунад. Ҳол он, ки аксарият давлатҳои ҷаҳон бо субот ҷомеаи моро орзу доранд. Шукронаи ободии диёр намуда, қадри онро донем ба он нафароне, ки миллати моро ва арзишҳои олии онро пушти по задан мехоҳанд, бо ақидаҳои сулҳҷӯёна зарбаи ҳалокатбор занем.

Худогоҳии миллӣ ва доштани масъулияти волои  ватандорӣ касро ба мартабаҳои баланд ва зиндагии моро  хуррам мегардонад. Тавре Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти кишвар, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар мулоқоту баромадҳояшон ба мардум таъкид менамояд, ки: «Ба ҳар як фарди бонангу номус, аҳли ҷомеа, аз ҷумла ҳизбҳои сиёсӣ ва иттиҳоддияҳои ҷамъиятӣ зарур аст, ки манфиатҳои миллат ва давлати соҳибистиқлоли Тоҷикистонро аз манфиатҳои ҳизбиву гурӯҳи ва диниву мазҳабӣ болотар гузошта, аҳамияти ҳаётӣ ва зарурати таърихии ваҳдати миллиро барои рушди давлату давлатдорӣ, рӯзгори осоиштаи халқ ва ободии Ватани азизамон амиқан дарк намоянд».

Оре ҳар яки мо дар назди худ вазифа дорем, ки манфиати давлату миллатро беш аз пеш боло дониста, ба хотири ҳифзу ҳимояи он талош намоем. Барҳақ, ки Пешвои миллат таъкид кардаанд: “Ватан дар сари шонаҳои Шумо ҷавонон меистад, ки мабодо онро ба замин нагузоред.”

Мо бо шукргузорӣ аз кишвари биҳиштосо ва соҳибистиқлоламон бояд ба ояндагон ганҷе аз меҳанпарастиву худогоҳии миллӣ мерос гузорем, ки  ҷавонон танҳо аз гузаштаи бою пурғановати худ ифтихорманд нашуда имрўзро низ ба як фазои ифтихорӣ мубаддал кунанд. Вазифаи қарзии ҳар як падару модар аст, ки фарзандонро барои сохибимаълумоту  донишманд, соҳибватану соҳибфарҳанг намудан шароити маънавӣ муҳайё созанд. Ҳамаи онҳоро қабл аз ҳама ба  руҳияи ватандӯстӣ тарбият намуда, ба хотири рӯй бар мактаб ниҳоданашон мусоидат намоем, ки мактаб макони махзани илму маърифат ва тамаддуни гузаштаву фарҳанг ва умуман ҷои муқаддас аст.

Бетараф ва бетафовут будани мардумон  ин даҳшатноктарин амал аз ҷониби эшон  аст, зеро дар ҷомеа пайдо гаштани ҳаргуна ҳаракатҳо ва гаравидани ҷавонон ба ҳизбу ҳаракатҳои террористӣ аз бетаваҷҷӯҳӣ  ва беандешагии зиёиён дар умум мардумони кишвар  сарчашма мегирад.

Қарзи мо дар назди халқу Ватан аз он иборат аст, ки барои устувории пояҳои давлатдории миллиамон, ба хотири гиромидошти арзишҳои маънавию миллӣ ва баланд бардоштани ҳуввияти ватандӯстӣ талош намоем. Ба диёри худ содиқ бошем, Истиқлолияту ваҳдати миллиро ҳифзу ҳимоя намоем, зеро шикасти қувваи душман танҳо дар дасти мо мардумони ватандӯсту ватанпарвар аст.

 

Қаюмова С.А., устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд             

 

Наврўз — юртимизнинг гўзал айёми, эзгулик, нафосат тимсоли. Наврўз — пок туйғулар, улуғ ниятлар айёми. Улуғ орзулардан улуғ режалар туғилади. Шу боис ҳам Наврўзи оламни барча бирдек интизорлик билан кутади.

Энг қадимий ва асл миллий қадриятларимиздан бири бўлган Наврўз мустақиллик йилларида юртимизда яшаётган барча миллат ва элатлар учун том маънодаги умумхалқ байрамига айланди.

Наврўз миллий қадриятларимизни тараннум этувчи ҳақиқий халқ байрами. Унинг ўзига хос тарихи Она халқимиз тарихи билан чамбарчас боғлиқдир. Ота-боболаримиз Наврўзни байрам қилишдан ташқари, у билан боғлиқ бўлган табиат ҳодисаларини ҳам кузатганлар. Бу кузатувларини қўлёзма ҳамда босма китобларда ёзиб қолдирганлар.

Наврўз, манбаларда айтилишича араблар истилосидан анча илгариги даврларда хам кенг нишонланган.

Бир донишманддан Наврўз қачондан бошлаб байрам қилинганини сўрашибди. У — Ой ва Қуёш пайдо бўлган пайтдан бошлаб байрам қилинган, деб жавоб берибди. Абу Райҳон Беруний: “Қуёш ва Ой фалакнинг икки кўзи бўлганидай, Наврўз ва Меҳржон замоннинг икки кўзидир”, деб жавоб берган экан. Наврўзда, яъни баҳорда кеча ва кундуз тенглашади, кузда эса бу ҳолатнинг такрорланиши кузатилади. Бу ҳолат Меҳржон деб аталган.

Наврўз элимизнинг севимли байрами, чунки инсон қишдан анча зада бўлиб, зерикиб чиқади. Фасллар келинчаги баҳорни орзиқиб, соғиниб кутиб олади. Деҳқон боболар кўкламги ишни Наврўзи оламнинг илк кунларидан бошлайдилар. Ер ҳам йилбошини кутиб ётгандай, эркин нафас ола бошлаб, жонланади, уна бошлайди.

Дунёдаги ҳамма халқ ва элатларда она замин мавсумлари кутиб олинишининг ажойиб таомиллари бор. Айниқса, баҳор келиши билан табиат уйғонади, олам яшилликка бурканади, инсон табиатида янги ҳис-туйғулар жўш уради, эзгулик ва яхшилик ҳаммани шодликка, меҳнатга, олижаноб фазилатларга ундайди. Наврўзи олам бошланиши билан халқимиз тантанали байрамни дўсту қадрдонлар билан нишонлайди.

Қадимда ҳам умумхалқ байрами Наврўзни кутиб олиш учун катта тайёргарлик кўрилган. Байрам олдидан уй-жойлар тозаланган, ҳовлиларга, боғларга анвойи гуллар би¬лан безалган, ҳамма ўзига янги кийимлар тикдирган. Наврўз кунлари кишилар қўни-қўшни, қариялар, ёр-биродарлар ва қариндошлар билан дийдорлашишган, араз-гиналарга барҳам беришган. Шу улуғ айём давомида беморларни бориб кўриш, ҳол-аҳвол сўраш ҳар бир кишининг бурчи ҳисобланган. Марҳумларнинг қабрлари зиёрат этилган.

Наврўз байрамига атаб оилаларда махсус баҳор таомлари, яъни ялпиз, откулоқ, жағ-жағ, шўра, йўнғичқадан ва бошқа кўкатлардан сомса, патир, бийрон ва кўк чучваралар тайёрланади. Айниқса, сумалак сайли алоҳида кўтаринкилик билан кутиб олинади.

Наврўз ёшартириш, жонлантириш, ва юксалтириш байрами. Бу байрам элимизнинг миллий ғурури, виждони, эрки. Барчани эркин нафас олишга чорлайди, руҳиятини кўтаради, қалбларда қувонч уйғотади, яшашга иштиёқни оширади. Ҳаммани бирдек ободончиликка, кўкаламзорлаштиришга, бир сўз билан айтганда, яратувчанликка чорлайди.

Наврўз куни етти хил ўсимлик бошоғидан ёки жўхоридан тайёрланган гўжа ҳам йил бошининг қадимий удумларидан ҳисобланади. Айниқса, ун ва ундирилган буғдой майсаси қиймасидан тайёр¬ланган сумалак — йил бошини байрам қилувчи барча Шарқ халқлари, жумладан Ўрта Осиё халқлари учун Наврўзнинг рамзи сифатида эъзозланиб келинади.

Наврўз байрамининг асосий қисми оммавий сайиллардан иборат. Дорбозлар, қизиқчилар, масхарабозлар, ўйинчилар ўз санъатларини намойиш этиб, сайлларга файз киритади. Халқ одатларидан кураш ва кўпкари турли миллий ўйинлар ташкил этилади.

Наврўз аёллар учун унутилмас байрам, қиз-жувонлар сайлгоҳларга зеб-зийнатлар тақиб, ясаниб боришади, у ерда алоҳида давра ташкил қилиб, ўз тенгқурлари билан гурунглашиб, дам олишади. Дутор чертиб, доира чалиб, қўшиқ ва лапарлар айтилади.

Халқимиз ҳозир ҳам Президентимиз ва ҳукуматимиз раҳнамолигида ота-боболаримизнинг бу ажойиб анъаналарини изчил давом эттириб келмоқда. Наврўз байрами оилаларда, ёру дўстлар даврасида, шаҳар ва маҳаллаларда, мактаблар, олий ва ўрта ўқув юртларида тантанали нишонланяпти.

Наврўз байрамини ўтказишда янгича одат-удумлар қўлланилиши унинг маънавий мақсадини бойитиб боряпти. Наврўзнинг юртдошларимиз маънавий маданиятини ошириш, эстетик дидини ўстиришдаги хизмати беқиёсдир. У кишиларга маданий ҳордиқ беришдан ташқари, самарали меҳнат қилиш учун куч ва илҳом бағишлайди.

Дадахон Ҷӯраев, устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

Тоҷикони Афғонистон аз рӯи маълумоти манобеъи мухталиф аз 10 то 14 миллион нафар дувумин гурӯҳи бузурги қавмии Афғонистони муосир мебошанд. Муайян кардани ҳиссаи тоҷикон дар миёни аҳолии Афғонистон бо мушкилоти ҷиддӣ рӯбарӯ аст, зеро дар тӯли чанд даҳсола дар ин кишвар барӯйхатгирии мунтазам гузаронида нашудааст. Сарчашмаҳои гуногун тахминҳои гуногун медиҳанд: аз 27% то 46%. Ин метавонад аз 10 то 18 миллион нафар бошад. Ин ҳатто бештар аз худи Тоҷикистон аст, ки ҳамагӣ 9 миллион тоҷик зиндагӣ мекунад.

Тоҷикон дар вилоятҳои шимолу шарқӣ ва ғарбии Афғонистон: Балх, Тахор, Бадахшон, Парвон, Панҷшер, Каписа, Бағлон, Ғӯр, Бодғис, Ҳирот аксариятро ташкил медиҳанд. Гурўҳҳои назарраси тоҷикон дар дигар вилоятҳои кишвар (ба истиснои вилоятҳои Нуристон, Нангарҳор, Хуст, Зобул) низ зиндагӣ мекунанд. Мисли дар Осиёи Миёна минтакаҳои этникии тоҷикон чи аз руи минтақаҳои биёбон ва ҳам аз руи территорияи этникии ӯзбекҳо, туркманҳо, паштунҳо, хазорҳо, чораймакҳо ва ғайраҳо сахт тақсим шудаанд.

Тоҷикони Афғонистонро метавон ба гурўҳҳои зерин ҷудо кард:

  • Тоҷикони Балх ва Бадахшон (шимол ва шимолу шарқ), ки минтақаи ҷануби Тоҷикистонро идома медиҳанд.
  • Тоҷикони Кобулистон — дар вилоятҳои Кобул, Парвон ва Ғазнӣ (ҳавзаи дарёҳои Кобул, Панҷшер, Аргандаби боло).
  • Тоҷикони Ҳирот дар ғарб як ҷамъияти умдатан шиъаи ҳавзаҳои Ҳарируд ва кӯли Хомун буда, порсиёни Хуросон ва Систони Эронро идома медиҳанд.

Аҷдодони қадимии тоҷикони Афғонистон бохтариён, кушониён, эфталитҳо ва дигар қабилаҳои шарқии эронӣ буданд.

Ахолии сугдиҳои Осиёи Миёна асоси халки точикро дар Узбекистон ва бохтариён дар Афғонистон ташкил медоданд. Маҳз дар асри 9, вакте, ки тоҷикон аллакай ҳамчун як миллати ягона ташкил ёфта буданд, Рудакй, Дакикй, Унсурй барин шоирони барчастаи точик ба вучуд омаданд.

Сатторов Шарифҷон,  устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

Ҷанг ин бадбахтиест, ки ҳангоми омаданаш ба дили ҳамаи одамон ноороми меорад. Масалан, як толибилме менависад оиди ҷанд: “Ҷанг! Чаро ту ҳамеша мисли ҳайвони хунхор доим бармегардӣ, то таоми бераҳмонаатро пур кунӣ? Гуруснагии ту сер нест ва туро куштан ғайриимкон аст, зеро куштан ин худ ту ҳастӣ. Инро ҳатто одамони хушбинтарин медонанд. Ту ҳамеша хоҳи буд, то даме, ки ту кӯшишҳои бадбахтонаи инсониятро барои сулҳ дар ниҳоят мағлуб куни. Ва салтанати ту хоҳад омад, ва ту бар қурбониёни худ нола хоҳи кард. Ва он гоҳ ту нопадид мешави, зеро касе барои куштан нахоҳад буд. Аммо руҳи ту дар тӯли садҳо сол дар болои замин парвоз хоҳад кард. Ин орзуи туст, оё ман дуруст гуфтам? Ва агар мо, мардум, ба чархи гардони ту санг партоем ва туро бо тир парронем ҳамчун ба синаи даррандаи девонавор. Туро куштан ғайриимкон аст, аммо ту метавони аз тафаккури эҷодкоре, ки ба ту нигаронида шудааст, ба қувваи девонаи харобиовариат муқобил барои. Боварӣ дорам, ки дер ё зуд одамон дарк хоҳанд кард, ки ту дар ин замин зиёдатӣ ҳасти ва ба зиндагӣ ҳақ надори. Мардум аз ту интиқом хоҳанд гирифт, ки ту шодӣ карда, дар болои майдонҳои набард чарх зада, хуни арғувонии инсонро менӯши. Ту ҷуръат нахоҳи кард, ки дубора бархези! Касе ба ин кор меояд,  аъмоли туро фаҳмида даҳшатнок мешавад, касе - танҳо аз ҳаёти худ метарсад. Мегӯянд, ки ту симои зан дори. Ин дуруст нест! Зан - нарм, эҷодкор - хоси ту нест. Ту танҳо як даҳшаде ҳасти. Мо одамон дигар намехоҳем барои чизе бимирем, ҳамдигарро бикушем, мо бар зидди ту муттаҳид мешавем ва он гоҳ ту тамом хоҳи шуд. Умедворам, ки пас аз чанд сол ба ту касе нома наменависад, зеро касе нест, ки ин номаро нависад!

Хулоса аз ин навиштаҳо чунин аст, ки мо ҳеҷ гоҳ ба омадани ҷанг роҳ надиҳем.

Сатторов Шарифҷон Амирович, устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

 

Вақте аз ҳар як Паёму суханрониҳои Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ Пешвои миаллат,  муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон  дидан мекунам, ҷаҳон ҷаҳон ба худ маъни мебардорам, ки он саропо маъниҳо ва ғояҳои Ватандӯстонаро фарогир аст, пур аз маънои мағзи гаронбаҳост, чун ҳар лаҳзае Ватан мегӯям ба ҷуз арзиши оллии ҳаёт маскани сулҳу субот дигар чизе ёдам намеояд. Дар ҳақиқат Ватан муқаддасу басо муқаддас аст ва муҳофизати он қарзи шаҳрвандии ҳар як баору номус аст, ҳар як ҷавони марди майдон аст, ватандӯсту ватанхоҳ аст.

 Тарбияи инсони ватанпарасту инсондўст, донишманду бомаърифат, худогоху худшинос, солиму нексиришт, мехрубону мехнаткарин вазифаи ахли чомеа ва пеш аз хама вазифаи жониву имонии мо омузгорону устодон  ба хисоб рафта, бахри амали гардидани ин хадафхо мо бояд аз донишу махорати худ фаровон истифода намоем.

Албатта дар замони муосир омилњои људоихоњї ва коста гардидани ѓояи вањдати миллї дар аксарияти кишварњои мусулмонии Шарќи араб, њаводис ва љангњои шањрвандии дохилї дар онњо масоили аз нигоњи нав назар намудан ба ѓояи ягонагї ва наќши дин дар ин равандро нињоят муњим гардонидаанд. Бояд гуфт, ки масъалаи номбурда барои Тољикистон низ, ки баъди соњиб шудан ба истиќлолият роњи бунёди давлати демокративу њуќуќиро пеш гирифтааст аз њар љињат муњиму ањамиятнок аст.

Бояд қайд кард, ки сарвари давлат дар он замон ба ҷони хеш нагариста ба хотири сулҳу субот ҷаҳду ҷидол намуд. Он замон чунин ҷангу ваҳшоният натанҳо дар мамлакати мо рӯй дод, балки дар бархе аз кишварҳои ҳамсоя низ ба вуқӯъ омад.

Сарвари давлат ваъдаҳои хешро пайгирӣ намуда, ҷасурона ба сӯи миллати ҷангзадаи афғон руй овард, то фирориёнро ба Ватан баргардонад. Халқи тоҷик ин адолатҷӯиву ҳақиқатпарварӣ, қаҳрамонию ҷасурӣ ва башардӯстию инсонпарваронаи муҳтарам Эмомалӣ Раҳмонро дарк намуда, ба он кас унвони “Пешвои миллат” муносиб донист.

Мо бояд аз миллату аз наҷоди худ ёд карда бошем ва арвоҳи гузаштагонамонро бо некиву накӯи ба ёд биёрем, зеро барои мардуми сарбаланади тоҷик танҳо коре мезебад, ки бошарафонаву  ватандӯстна бошад.

Аз ин лиҳоз, ҷиҳати гиромидошти халқи овозадори тоҷик ва арзишҳои милливу фарҳангӣ бояд талош варзид, фирефтаи шахсони ҷоҳилу хоин нагардид, баръакс бояд исбот намуд, ки мардуми сарбаланду соҳибватанем.

            Албатта ҳар нафаре, ки соҳибватан аст, ғами ҳиҷрону ҳасрати дурию ҷудои надорад.

Амон Раҳимов, устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

 
 
Ҷомеаи устодону донишҷўёни Донишкадаи политехникии Донишгоҳи техникии Тоҷикистон ба номи академик Муҳаммад Осимӣ дар шаҳри Хуҷанд бо риояи расму оина ва ифтихор аз ватандорӣ ҷашни умумиҷаҳонии Наврўзи байналмилалро бо шукуҳу шухрати хосса таҷлил намуданд.
Меҳмонони фахрии донишкада нахуст аз раставу хаймаҳои факултетҳо боздид намуда, бо эҷодиёт ва ҳунари устодон ва донишҷўён огоҳӣ пайдо намуданд. Таъкид шуд, ки дар ин боргоҳи маърифат дар баробари илмомўзӣ, тарбияи мутахасисони баландихтисос, ҳамзамон барои азхудкунии касбу ҳунари миллию аҷдодӣ эътибори хосса зоҳир крада мешавад. Донишҷўён маҳсули эҷод ва ҳунари хешро дар маҳфилу коргоҳҳои Парки технологӣ тақвият мебахшанд.
 
Дар маросими расмии чорабинии наврўзии донишкада Тоҷибой Султонзода, мудири шуъбаи рушди иҷтимоӣ ва робита бо ҷомеаи дастгоҳи Раиси вилояти Суғд иштирок намуда, ба самъи устодон ва донишҷўён Паёми табрикотии Раиси вилояти Суғд Раҷаббой Аҳмадзодаро расонд, ки дар он аз ҷумла гуфта мешавад: «Боиси ифтихор аст, ки бо талошҳои Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ҷашни Наврӯз дар даврони соҳибистиқлолии кишвари азизамон – Тоҷикистон бо шукӯҳу нусрати хос дубора эҳё гардида, ба ҷашни ҷаҳонӣ табдил ёфт. Ҳикмати Наврӯз аз донишу хирад, меҳру муҳаббат, сулҳу субот ва шодиву нишот иборат буда, дар тӯли ҳазорсолаҳо барои мардуми мо ҳамчун омили ҳастисозу муттаҳидкунанда хизмат кардааст. Зеро ин ҷашн ба қалби хурду бузург суруру шодӣ мебахшад, тамоми афроди ҷомеаро сарҷамъ месозад ва кулли мардумро ба дӯстиву самимият ва меҳру муҳаббати инсонӣ нисбат ба ҳамдигар фаро мехонад”.
Воқеан ҳам, ҷавҳари таърихиву фарҳангии ҷашни Наврӯзро саодату пирӯзии аҳли башар ташкил дода, дар тӯли қарнҳои зиёд инсонҳоро ба ҳамдигарфаҳмиву ҳамзистии осоишта, накӯкориву созандагӣ, дӯст доштану эҳтиёт кардани табиат ва неъматҳои он ҳидоят менамояд. Аз ҳамин лиҳоз, ин падидаи асили фарҳанги миллӣ дар ягон давру замон куҳнашавиро напазируфта, ҳамқадаму ҳамқисмати мардуми мо боқӣ мондааст.
 
Дилафрўз Саидӣ, директори донишкада зимни ироаи номаи табрикотии хеш изҳор дошт, ки воқеан ҳам Наврӯз ба сифати ҷашни асосии тоҷикон, чун оғози соли нав қайд карда шуда, моро ба олами рангини табиати сабзоғӯш мебарад. Барои ҳар яки мо шукуҳу ҷалоли ин ҷашн дар он ҳосил мешавад, ки пас аз сардиҳои фасли зимистон рӯ ба гармӣ меорем. Модарону хоҳарони мо ҷиҳози хонаҳоро офтобӣ мекунанд. Аёдати шахсони бемор, яккаву танҳо, ятимону барҷомондагон аз одатҳои деринаи мардуми мо дар рӯзҳои наврӯзӣ маҳсуб мешавад. Донишкада солҳои сол сарпарасти мактаб парваришгоҳи кӯдакони имконияташон маҳдуди деҳаи Хистеварз буда, дар ҳар ҷашну маросимҳо ба ин муассиса кӯмак мекунад. Мо аз иқдомҳои пайвастаи устодону донишҷӯёни факултетҳои информатика ва энергетика истиқбол менамоем. Зеро онҳо ташаббус нишон дода, барои дидорбинии муассисаҳои иҷтимоӣ, хонаи пиронсолон бо дастовез мераванд.
Наим Маликисломӣ, раиси кумиҷроияи ҲХДТ дар шаҳри Хуҷанд низ ҷомеаи донишкадаро бо наврўзи байналмилал табрику таҳният намуд.
Сипас ба як қатор ғолибони озмунҳои наврўзӣ диплом ва туҳфаҳои хотиравӣ тақдим карда шуд.
Барномаи фарҳангии саршор аз муҳаббати ватандорӣ бо таронаҳои наврўзӣ аз ҷониби муҳассилини донишкада ва устодони санъат табъи ҳозиринро болида намуд.
 

 

Чи тавре ки дар љаҲони муосир дида мешавад, аксари ҲаракатҲои сиёсии муосирро пур шудани сафи Ҳизб аз исломгароёни сиёсатзадаи холӣ аз донишу ахлоќ ва ибодати маънавияти исломӣ ки онро метавон «исломгароёни беислом» номид, пур кардаанд ва бинобар ин, онҲое ки кўр-кўрона аъзои Ҳизби наҲзати исломи шудаанд, аз Ҳамин гуна шахсон мебошанд. Баҳри баланд бардоштани ҳисси хештаншиносии ҷавонон, пешгирии падидаҳои номатлуб дар байни ҷавонону наврасон, шомилшавии онҳо ба ҳар гуна ҳизбҳои экстремистиву-террористӣ Ҳукумати Ҷумҳурӣ бахусус дар байни ҷомеа чораҳои махсус андешида ва барои пешгири аз шомилшавии ҷавонон ба роҳ монда истодааст.

Ба ҳама маълум, ки бо вуҷуди мақоми ҷаҳонӣ пайдо кардану соҳиби озодиву ободи будани мамлакатамон, вазъи сиёсии кишварамон вақтхои охир як дараҷа аз фаъолияти ТЭТ ҲНИ изҳорӣ нигарони намуд, ки ин ташиклоти терористӣ ба ҳар роҳу усул азҳоби ифротии худро миёниии мардум тарғибу ташфиқ намуда истодаанд.  Дар раванди тарғиботи ҳизҳои терористӣ, шабакаҳои интернетӣ воситаи аввалиндараҷаи наҳзатиҳо, махсусан таҳти раёсати наҳзатиҳо қарор дошта гаштааст.

Вақтҳои охир дар саҳифаҳои васоити ахбори омма атрофи маќолаи собиқ роҳбари ҲНИ ва дигар аъзоёни он оид ба вазъи аз нигоҳи онҳо «нигаронкунанда» баҳсу музокирот ҳангома дорад. Дар ин росто роҳбари ҲНИ Мухиддин Кабирӣ бошад, хулосаҳои мардумони равшанфикрро сахт маҳкум намудааст.

 Дар умум сарвари давлат бо ба кор даровардани ин нерӯгоҳи азим ба афсонаи панҷоҳсолаи маллати тоҷик хотима бахшида, онро ба ҳақиқат мубаддал сохт. Аммо бадбахтона, ки инро баъзе аз нобиноёну кӯрдилон намебинанд ва аниқтараш чашми дидан надоранд. Зеро ҳар як пешравии миллати мо барои ин мухолифону хиёнаткорони Ватан мотамеро мемонад, ки ботинашонро сиёҳ сохтааст. Тавре барои мо маълум аст дар зиндагии ҷомеаи мо ва ҳаёти халқамон ҳанӯз мушкилоту масъалаҳои зиёди ҳалталаб мавҷуданд. Хушбахтона мо ба азму иродаи мустаҳкам, нияти неку хиради азалии мардуми солору сарбаланди тоҷик итминони комил дорам ва дилпурона изҳор менамоям, ки ҳамаи мо дар солҳои наздик мушкилоти мавҷударо сарвари давлат ва ҳукумати кишвар бартараф карда, Тоҷикистони маҳбубамонро ба як кишвари ободу пешрафта табдил медиҳем ва барои зиндагии шоистаи қадамҳои устувор хоҳем гузошт.

Мо бояд Ватани худро сидқан ва баробари ҷони хеш дӯст дорем, ватандӯсту меҳанпарасти воқеӣ бошем, шукронаи неъмати бузургтарин ва муқаддаси инсонӣ, яъне соҳибватанӣ ва озодиро ба ҷо орем, барои ҳимояи сарзамини аҷдодӣ ҳамеша омода бошем, ба хотири пешрафту ободии давлати соҳибистиқлоламон ва рӯзгори осудаву ороми ҳар як хонадони кишвари азизамон шабу рӯз заҳмат кашем. Ин суханҳо аз он шаҳодат медиҳад, ки ба хотири фазои оромиро ба мардуми мамлакат муҳайё намудан чи қадар абармардони ватанпарвару худогоҳи миллат ҷонфидои намудаанд.

         Шараф бар номи онҳое, ки бадтинатонро дидан нахостанду ақидаҳои ифротгароёнаашонро бо ақидаҳои созадаи хеш барҳам дода буданд ва то кунун барҳам медиҳанд.

Амон Акбарович Раҳимов, устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

 

 

 

д

 

 

 

 

 

Дар сарнавишти ҳар халқу миллат рӯзҳои траву тор ва айёми  босаодатдар хоираи таърих маҳфуз хоҳад монд. Оғози соҳибистиқлолии мамлакат бо айби иддае аз манфиатҷӯёни имаҳаллӣ на миллӣ кишвари мо ба гирдоӣи ҷанги шаҳрвандӣ кашида шуда буд. Нуктаи зафъи он айём ин пеш аз ҳама боварию эътимоди мардум нисбати якчанд нафар шахсиятҳо буд, ки онҳо дидаву дониста авомфиребона мардумро ба сӯи ҷаҳолат ва худкомагӣ мебурданд. Ҳосили гумроҳӣ, паст будани дониши динӣ ва сиёсӣ ба он оварда расонд, ки ҳазорҳо нафар қурбон ҳазорҳои дигар тарки Ватан кардан. Миллат бесоҳиб монд. Гуруснагиву қашшоқӣ ҳар лаҳза гиребони сокинонро мегирифт. Дар ҳамин айёми душвор зимоми роҳбари кишвароо шахсе гирифт, ки дили чун оина соф дошт. Ба гузашта салавот гуфт, ҳамаро бахшид ба хотири тинҷиву амонӣ. Ин шукуҳу ҷалоли сулҳ ва оромии мамлакат аз баракоти ҳамин гузашткарданҳост. Имрӯз кишвари мо аз амнтарин мамлакати сайёра маҳсуб мешавад. Иқтидои истеҳсолии коргоҳҳо сол аз сол меафзояд. Зиндагӣ бо мароми худ пеш меравад. Ианҳо дар остонаи таҷлили 1300 рӯзи ободонӣ ва бунёдкорӣ дар мамлакат 25 ҳазор иншоотҳои ҳаётан муҳим мавриди баҳрабардорӣ қарор гирифтанд. Сокинон бо руҳияи болида ва шукрона аз оромиву ободии кишвар 30 – солагии Истилоли миллиро бо дастовардҳои азими истеҳсолӣ қайд намуданд.

Албатта ин ҳама дастовардҳоро нафароне дида наметавонанд, ки чашми ҳақбин надоранд. Душманони миллат ҳар лаҳзаву соат бо барномаҳои муғризонаи хеш мехоҳанд, ки камтарин камбудии ҷомеаро нишон диҳанду гӯянд, ки Ҳукумати мамлакат барои мардум кореро ба сомон намерасонад. Магар ин ҳама ободиҳо, осудаҳо худ аз худ омаданд. Махсусан “дӯстони миллат” амосоли Муҳиддин Кабирӣ, Алим Шерзамонов, Муҳаммадиқболи Садриддин, Илҳом Ёқубов, Шарофиддин Гадоев барин носипосон берун аз кишвар истода, тухми нифоқ мекоранд.

Имрӯз тири иғвогароёнаи онҳо сӯи минтақаи пешрафт ва шукуфоии кишвар Бадахшони Кӯҳӣ рост карда шудааст. Чун сокинони Бадахшон руҳияи ба қавли худи аҳримансифатон “руҳияи озодхоҳист” бо шайка ва зӯргӯёни худ мехоҳанд ин минтақаро ба гирдоби бало кашанд.  Ҳосили   ва Муҳаммадбоқир Муҳаммадбоқиров аз худ қаҳрамон тарошида бо навори буҳтонангез, ки гӯё ӯро дар шаҳри Хоруғ парондаанд, мехоҳад ҷомеаи кишварро ба шӯру таҳлука андозад. Дар ин наворе, ки дар канали ютуб гузоштаанд, ягон лаҳзаи ҳамла ба Муҳаммадбоқир Муҳаммадбоқиров ба қайд гирифта нашудааст. Ин фейки навбатӣ аст ва аз мардуми кишвар хоҳиш карда мешавад, ки ба ин бӯҳтонгунаҳо бовар накунед. Саволе ба миён меояд, ки чаро Муҳаммадбоқир Муҳаммадбоқиров як авбоши гузаро, ки нону намаки соҳибистиқлолии хӯрда, имрӯз ба ҷои он ки шукронаи тинҷиву амонӣ кунад , мардумро ба ошӯб даъва мекунад, қаҳрамон тарошем. Кишвари мо он кишвари аввали солҳои навадум нест. Бояд Муҳаммадбоқир ба ҳар амале, ки дар Вилояти мухтори Бадахшони Кӯҳт кардааст ҷавоб гӯяд. Бо роҳи қонунӣ на бо зӯри силоҳ, ки гӯё ба ӯ сӯиқасд карда бошанду ӯ аз тарафи дасти росташ тир хӯрда бошад. Ҳамаи ин бӯҳтон ва дурӯғи маҳз аст, ки бо ин хабари бардурӯғ ӯ мехоҳад, ки мадуми Бадахшонро алайҳи давлат , ҳокимияти қонунӣ бархезонад. ба ин бофтаҳо бовар накунед. Акксари сокинони вилояти Бадахшон аз ин қудратталабон ба мисоли Муҳамадбоқир Муҳамдбоқиров, Толиб Айёмбеков безор шудаанд. Маҳз амалҳои зӯргӯи онҳост, ки шаҳри Хоруғ ва атрофи он ҳамеша пур аз таҳлука аст. Ин дуздони муттаҳаамон бар ваҷҳ мехоҳанд бо дурӯғҳои худ мардуми Бадахшонро ба ошӯбу гирдиҳамоӣ майл кунанд. Видеои навбатии саҳнаи сӯиқасд ба ҷони Муҳаммадбоқир Муҳаммадбоқиров дуруғ аст, фкӯейк маст. Ба ин навор бовар накунед.

Абдусабур  Абдуваҳҳобов, устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

 

Хуштар зи китоб дар ҷаҳон ёре нест,

Дар ғамкадаи замона ғамхори нест.

Ҳар лаҳза аз ӯ ба гӯшаи танҳоӣ,

Сад роҳате ҳасту ҳаргиз озоре нест.

 

Китоб рафиқи беғароз, дӯсти беҳтарин, ҳамсӯҳбати ҳамадон, ҳамрози хомушу пурбаён ва маслиҳатгару насиҳатгари китобдӯстон буда мутолиаи бевоситаи он ба ҳаёти ҳар як мутолиакунанда аҳамияти басо бузург дорад.

Чашми хиради мо боз мешавад ва дунёро рангин назора мекунем, ҳангоми хондан ва мутолиа намудани китоби шавқовару ҳикматдор.

Адабиёти классику форси тоҷик бисёр ҳам ғанӣ ва бой аст. Ҳамаи он китобҳое, ки аз давраи А. Рӯдакӣ то имрӯз ба табъ расидаанд хоҳ ба тариқи назм ва хоҳ ба тариқи наср навишта шуда бошанд пур аз мавзӯҳои панду ҳикмат, инсондӯстӣ, ватанпарастӣ, мазаммати қувваи бадӣ, орзуи ҷамъияти обод, сулҳу оромӣ, дӯстӣ, ҳақпарастӣ ва ғайраҳоро дар бар мегиранд.

Абӯабдуллоҳи Рӯдакӣ сардафтари адабиёти форсу тоҷик мегӯяд:

Инҷаҳонро нигар ба чашми хирад,

Не бод-он чашм, к-андар ӯ нигарӣ.

Ҳамчу дарёст в-аз накӯкорӣ,

Киштие соз то бадон бигзарӣ.

Барои чашми хирадамонро боз намудан мо бояд ҳатман ба китоб рӯй оварем ба мутолиаи китоб машғул шавем бо ин амали худ ба кору фаъолияту зиндагии худ лаззату маззаи дигаре ворид созем.

Аниси кунҷи танҳои китоб аст,

Фурӯғи субҳи доноӣ китоб аст.

Китоб ҳамрози беминнат ва ҳамсӯҳбати ҳамадон буда мутолиаи китоб инсонро аз бехиради ба доноӣ аз торикӣ ба равшанӣ аз ноумеди ба сӯи умед мебарад.

Мутолиа намудани китоб новобаста аз чигунагии он хоҳ дарсӣ бошад хоҳ бадеӣ ё ин ки илмӣ ба хонанда аҳамияти басо калон дорад, ба рӯҳу равон тавон бахшида нутқро бурро месозад, фикрронии хонандаро мукаммал сохта, суханрониашро равон мекунад.

Пешвои муаззами миллат, асосгузори сулҳу ваҳдати миллат, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон таи чанд соли охир озмунеро бо номи “Фурӯғи субҳи доноӣ китоб аст” аз хазинаи президент ташкил намудаанд, ки дар сар то сари ҷумҳурӣ озмун гузаронида мешавад ва беҳтаринҳо бо мукофотҳои пулли сарфарозонида мешаванд, сарвари давлат бо мавзӯҳои пучу бефоида, даст намезананд, албатта мавзуи китобу китобхонӣ ва аҳамияти мутолиаи китоб мавзуи басо барои ҷомеа зарурӣ ва даркорӣ мебошад, ҳамаи аҳолиро новобаста аз синну солу касбу фаолият ба китобхони даъвату водор намудан амали хайр аст, миннатдории худро ба ҷаноби олӣ, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон мерасонем барои ташкилу баргузории озмуни “Фурӯғи субҳи донои китоб аст”.

Хондани китоб, ки дар даст медорем ва варақ гардонида ба хондан идома медиҳем аз хондани китоби электронӣ, ки тавассути телефон ё компютер сурат мегирад, маззаву лаззати дигаре дорад.

Хондани китоби хуб хислати инсонро ба кулли дигар месозад, мутолиаи китоб инсонро ба фикр кардан водор месозад, фарқ гузоштан байни ҳодисаву воқеа ва хислату корнамоиҳои қаҳрамононро дар вуҷуди хонанда бедор месозад.

Мо ҷавонон, насли ояндасози миллат бояд ҳамеша ба мутолиаи китоб машғул шуда аз аҳамияти бузурги он бархурдор шавем ва дар ободиву сарсабзӣ ва пешравиву оромии кишвари хеш саҳм гузорем.

 

Сайёд Ашӯров, устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

 

 

Таъсири ҷанги шаҳрвандиро наметавон аз хотир баровард, зеро он ҳама ранҷу азоб ва нолаҳои зор-зори модари тоҷик зи хотир зудуда нахоҳад шуд.

            Сулҳу субот омили асосии пешрафт ва рушди ҳар як қавму миллат буд, чунин хоҳад монд. Маҳз ба даст овардани Истиқлолияти давлатӣ, суботи кишвар ва ягонагии мардуми кишвари азизамон буд, ки имрӯз мақому манзалати он то ба арсаи байналмилалӣ баромад.

            Шукронаи давлати обод, сарзамини биҳиштосо ва сарвари оқилу доно, ки миллати моро нусрат додаву ба хони мардуми тоҷик бо бунёдкориву созандагӣ баракат бахшидааст.

            Ман аз миллати худ аз бахту Саодати бегазанди пешварам ифтихор дорам. Арзишҳо миллатамро пос медорам ва гиромӣ медорам, зеро пешравии кишвари азизам сари баланди ҳар як мардуми ифтихорманди диёрам аст.

            Барои он нафароне, ки пешравии миллатамонро намехоҳад, гуфтаниам, ки бояд ҳар як фарди солимақлу соҳибдил бояд Ватани худро, ки сарзамини аҷдоди аст, дӯст дорад, гиромӣ шуморад. Аз ҳамаи мардумони саодатманди кишварам хоҳиш менамудам, ки миллате нест чун Тоҷикистон ободу озоду биҳиштосо, сарваре надорад чун Эмомалӣ Раҳмон дурандешу оқилу доно, миллате баракате надорад чун файзу баракати миллати мо.

            Дар ҳақиқат саодатманд аст, мардуми мо, миллати мо. Файзу нусрат дорад хони мардуми кишварам. Эмин аст аз чашми бадбинону бадхоҳони хоин. Имрӯз афсӯс аз он мехӯрам, ки бархе аз нобиною кӯрдилони кишвар бо кирдорҳои ноодилонаи худ мехоҳанд, зарбае зананд. Ба чунин носипосон гуфтан мехоҳам, ки ҳеҷ гоҳ "Бори каҷ ба манзил намерасад." гуфтани гузаштагонамон беҳуда нест, зеро аз бадхоҳӣ касе баракат надидааст.

            Хоҳони онам, ки тинҷию амони дар миллатам устувору ҷойдор ва умри сулҳу ваҳдат ҷовидон бошад.

Алия Раҳимова, устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд

 

Ормонатонро ба гӯр бибаред, наҳзатиҳои беору номус. Чоҳкан зери чоҳ аст ва шумо дар ғурбат ба бадтарин шароит ва шаклу усул мемуред ва ҳафт пуштатон дигар Ватанро намебинад. Як бор хоинро бахшӣ аблаҳист, 2 бор бахшидан ин нишонаи ҳамоқат аст, гуфтааст ҳакиме.

Мо, шаҳрвандони Ҷумҳурии Тоҷикистони соҳибистиқлол аз афту башараи ҳамин хел «ҳамватан»-и лаин, ки дар шаҳри Берлини Олмон митинг карданд, то қиёмат безорем. Мо сулҳхоҳем, онҳо харобкор ва чангҷӯ.

Мирзои Салимпур!!! ҳамон собиқ хабарнигори “Радиои Озодӣ”, ки айни замон дар Аврупо умр ба сар мебарад ва барои сиёҳ кардани Ватане, ки дар он хуни нофаш рехтааст, мақолаҳои провакатсиониро  чоп намуда, мехоҳад дар худуди ватани азизамон тоҷикистон фитна андозад.

Бо пай бурдани лаззати пули бедардимиёни хоҷагони хориҷӣ ва тавассути Кабирӣ расидани тақсимоти ин маблағҳо Мирзои Салимпур тамоман аз доираи арзишҳои рӯзноманигорӣ берун рафта, ҳатто ба моҳияти масъала дарк накарда, мехоҳад аз пашша фил нишон дода, нуфузи Кабириро бо ин иқдомаш боло барад. Яъне имрӯз Кабирӣ дирижёр асту Мирзо ҳамчун тарғибгари Кабирӣ кору фаъолият бурда истодааст.

Мо 9 млн. нафар тоҷик, ки пуштибонии боз 20 млн. нафар ҳамтабори худро дар ҳамсоякишварҳо бо худ дорем, ба шумо митингбозҳои суннатӣ ва каҷбин чунин шартҳоро барои кандани қабри хоинон пешниҳод мекунем:

1) Аз кишварҳои мизбони Аврупоӣ даъват ба амал меорем, ки сиёсати як бому ду ҳаворо канор гузошта, дар як ҳавопаймо 35 нафар наҳзатиро, ки дар назди Сафорат ба бетартибӣ даст заданд, дар наздиктарин фурсат ба Ҷумҳурии Тоҷикистон депорт намоянд.

2) Созмонҳои ба ном ҳомии ҳуқуқ, истифодаи норавои истилоҳи «ҳуқуқи инсон»-ро нисбат ба ҷинояткорон истифода накунанд ва мухолифи адои ҷазои муносиби террористони ғаддор ва ифротиёни беор дар зиндонҳо набошанд.

3) Чун дар Фаронса митинг сар задаст ва шаҳри Париж ноором гаштааст, митинги нахзатиҳоро чузъи сиёсати доишсозии ҷомеаи Ғарб унвон карда, баҳои сазовори ҳуқуқӣ ба онҳо диҳанд. Решаёбии ДОИШ ва наҳзат дар воқеаҳои охир, муфассал таҳлли карда шавад.  Мувофиқ омадани ин митингҳо дар як вақт ва дар макони мушаххас ба ҳеч сурат амри тасодуф нест. Ин наҳзатиҳо дар ҳила гуманд. Модар намуна, духтар чӣ гуна (Модар-Доиш, духтар-наҳзат);

4) Террористони наҳзатӣ, ки дар зиндонҳо ба сар мебаранд, ҳамчун сутуни панчум ҳисобида шуда, ба муҳлатҳои дарозтар ва зиндонҳои шароиташон шадидтар интиқол ёбанд.

5)   Наҳзат ва роҳбари фирориаш ҳамчун омили сар задани ошӯб дар муассисаи ислоҳии №3/3 дониста шуда, ба парвандаи ҷинояташ  дар радифи 100 ҷинояташ 101-ум  зам карда шавад. Маҳбусони ошӯбгар фармони наҳзатро бо худ доштанд ва далелҳои шаъйӣ мавҷуд аст.

6)  Дархост менамоем, ки шиканҷаву озору азиятҳои наҳзатиҳо нисбат ба миллати точик, ки дар рафти чанги шаҳрвандӣ содир шудаанд (қатли рӯзноманигорон, куштори мардуми Хатлон, сарбурии ваҳшонии 100 муаллим, 15 духтур, 2 ҳазор корманди давлатӣ  ва 150 ҳазор қурбонии ҷанги шаҳрвандӣ ҳамчун далели ҷиноятҳои ин ҳизби террористӣ дониста шуда, ба суди байналмилалӣ муроҷиат карда шавад.

7)  Ҷиноятҳои чангии ҳизби ТТЭ наҳзат, ки дар Тавилдара, Теппаи Самарқандӣ, Қурғонтеппа, Совхози Туркманистон,  Ғарм, Дарвоз, Хоруғ  ва Ишкошим сурат гирифтааст, ҳуҷҷатгузорӣ карда шавад.

8)   Барои табдил додани сарҳади давлатӣ ба макони қочоқи инсон, силоҳ ва маводи мухаддир аз ҷониби тарафдорони наҳзат, ҳукми абадуламри гурезагӣ ба онҳо дода шавад.

9)  Барои ҷобаҷо кардани қувваҳои қаноти ҷангии ҳаракати террористии  «Ансорулло» дар шимоли Афғонистон, наҳзат ҳамчун шарики ҷиноят шинохта шавад.

Умедворем, дархости 9 мнл. шаҳвранди тоҷик беҷавоб намемонад.

  Раупов К.С. , устоди ДПДТТ дар шаҳри Хуҷанд